onsdag 19 maj 2010

Rosorna på väg

Idag gick beställningen till supertrevliga Bob på David Austin roses. Eftersom Bob är genuint intresserad av hur rosorna klarar vårt klimat hade vi ett långt samtal om sorter och skötsel och jag fick chans att beskriva den något märkliga åkomma på barken som några av mina rosor fått. Med i ordern kom 2 uppstammade Winchester Cathedral som en inramning till 2 av mina bäddar. Veckan har annars bestått mycket av fotografering där Anna Rosén Rösiö med team har fotograferat "Odlingsglädje" i vårat växthus. Vips blev huset fyllt till bredden med små söta krukor, pelargoner, silkestyger, amplar och så mycket annat att jag inte ens minns. Nu råder tomhet och ärligt talat känns den befriande även om jag funderar på att belamra kanske en liten hörna så att man med nöd och näppe kan klämma sig ner på sin korgstol och bläddra i den där underbara boken...om jag nu någonsin får tid till det förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar