söndag 16 maj 2010

Hur ska jag hinna?

Rosorna skall gödslas, klippas och pysslas om. Myror i rotsystemet och miljarder av frö-sådda vallmo gör det hela riktigt svårt – för jag har så svårt att ta bort, vare sig det gäller myror, små blad eller idéer och jag har allt för mycket av allt. Men jag tog mig samman och efter första taget med klon gick det lättare och myrorna fick flytta till en annan plats.
Än så länge lite respit innan köksträdgården skall igång. Har hunnit 2 bäddar av 4 och allt är sått, skolat och klart och väntar bara på utplantering: rotselleri, stjälkselleri, kålhuvud, fänkål, squash, pumpa, frilandstomat, kronärtskocka mm mm. Njuter nu av att fortfarande kunna se allt; marken, trädens stammar, landskapet, växterna i vardande. Njuter också av lökväxter vars knarrande, mustigt lysande blad och blommor ger en sån glädje. Njuter också av den blå matta som blev precis som jag tänkt mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar